Jag har flyttat!!!

I helgen så tog jag mitt pick och pack från lilla stugan i Neistenkangas och flyttade till huset i Kardis. Jag var ju nästan aldrig där så det kändes lite onödigt att betala för stugan bara för att ha mina möbler där. Det gick ganska smidigt att flytta alla grejer hit. Hade sålt iväg lite möbler tidigare i veckan och så hade jag packat ner allt porslin och små prylar så det var bara att lasta allt i Anders bil. Det bästa var att det blev ingen bråk eller tjafs, som det oftast blir när man flyttar å det är stressigt.
I torsdags sov vi sista natten i Neistenkangas å bara myste. Jag gjorde eld i öppenspisen å vi grillade korv, åt glass till efterrätt å kollade film. Oona, Eini å Sandra var också förbi en sväng å tittade in till flyttkaoset :)
Fredag jobbade jag till kl 17 å därefter åkte jag till stugan för att packa det sista. Anders hade varit å hyrt ett släp från Pajala, vi lastade fullt med grejer i bilen och på släpet.  Fatta vad man kan samla på sig grejer :P Suck! Mamma räknade att det är tredje gången jag flyttar inom loppet av ett år!! Nu tänker jag inte flytta på ett himla bra tag. Nästa flytt får bli till eget hus isf!!
På lördag var vi till Pajala och lämnade tillbaka släpet. Vi hade även tänkt köpa en ny dammsugare från elkedjan, men dom hade stängt :( Vi tittade även in hos Anne, innan det var dags att åka till Neistenkangas och hämta det som inte fick plats på släpet i fredags.
På kvällen bar vi alla grejer upp på vindan och senare kom dom bästa (Emilia, Jennie, Jessica och Martin) och hälsade på hos oss :)
Söndag tog vi sovmorgon, Anders bytte nå delar till BMWn och jag hälsade på hos Seija å Torsten där Jessica och Martin tapetserade om i vardagsrummet. Vi hann även ta en fika hos Magnus å Fanny. Sen kom Patrik hem från Pajala och faster maja var förbi en snabbis innan det var dags att gå å sova.
Idag har Anders åkt till jobbet och det känns jobbigt att var ensam :( Saknar honom helt sjukt mycket!! Har varit och handlat lite jul pynt och tänkte ordna å städa lite i veckan. Kanske jag hinner julbaka på torsdag innan hjärtat kommer hem. Förhoppningsvis har jag hunnit få lite ordning på alla grejer så att dom slipper landa till det här kaoset.. Jag får vakna tidigt på onsdag å vika lite kläder före jobbet :) Nya tvättmaskinen har kommit och Anders har tvättat vartenda smutsplagg som finns i huset. Skönt med rena kläder när man varit utan tvättmaskin i tre veckor! Nu är det bara dammsugaren som fattas, men den skulle Anders hämta på torsdag!
Nu ska jag gå och lägga mig. Ska jobba mördarpasset i morgon!! Cash i king!!
Jo, by the way så har jag och Anders köpt en systemkamera så kanske att jag har lite foton att komma med i framtiden.
//Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback